סגור
  • אופניים
  • ציוד לרוכב
  • אביזרים לאופניים
  • חנויות אופניים
  • עולם התוכן
  • Gift Card
חיפוש
סינונים

DOLCE SPORT EQ

שימוש:

אופני כביש מסוג  Specialized Dolce מיועדים לרכיבת כביש על משטחי אספלט סלולים היטב
בתנאי מזג אוויר שונים. אופניים אלה אינם מיועדים לרכיבת שטח, קפיצות, רכיבת מורד, רמפות
או כל סגנון רכיבה אגרסיבי או רכיבה על פני משטחים קפואים או מצופי קרח.

שימוש באופניים בעבר למגבלות המוגדרות עלול לגרום נזק לשלדה ולחלקים העלולים לגרום
לפגיעה באופניים, ברוכב ו/או בסובבים אותם.

בנוסף – אנו מזכירים כי בכל רכיבה חלה חובת חבישת קסדה תקנית במוגדר בחוק. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לפני השימוש באופניים יש לקרוא בפירוט מדריך זה:

 

התאמת האופניים לרוכב: 

מידת אופניים נכונה:
לווידוא מידת האופניים המתאימה עבורך יש לעמוד  עם נעליים בפישוק
ברוחב כתפיים מעל האופניים כאשר הצינור העליון ("רמה") ממוקם בין
רגליך וחרטום האוכף במרחק 1 ס"מ מגב התחתון.
בדיקה זו יש לעשות על משטח ישר. במידת שלדה נכונה המרחק האנכי
בין המפשעה לשלדה לא  יעלה או ירד מטווח של 3-4 ס"מ.
מיקום אוכף:
מיקום אוכף נכון הינו הכרחי לתחושת היציבות, שיווי המשקל
ויעילות הדיווש בכל תנאי הרכיבה, תוך שמירת בריאות מפרקי
הגפיים והגב.
למציאת הגובה הנכון של האוכף יש לשבת על האוכף, לסובב את
הדוושות לאחור על שהדוושה תמוקם בנקודה הרחוקה ביותר מהאוכף
כמצוין בציור משמאל. בנקודה זו נניח את עקב כף הרגל מעל ציר
הדוושה כך שנקבל מתיחה ישרה של מפרק הברך (ללא מאמץ).

בשלב זה, כאשר נדרוך מעל ציר הדוושה עם כריות כף הרגל תתקבל
זווית של כ 160 מעלות מאחורי מפרק הברך, בתנוחה המאפשרת
 דיווש יעיל והגעה יציבה בבטוחה לקרקע .
* מומלץ להתקין את האוכף במאוזן על מנת לחלק את משקל הגוף באופן שווה חלקו האחורי לחלקו הקדמי.

 

מגבלות הוצאת מוט אוכף מהשלדה.
מוט האוכף של האופניים ניתן להרמה והכנס מחוץ/לתוך השלדה בהתאם
להגדרות היצרן.
שימו לב לכך שעל חלקו התחתון של מוט האוכף קיים סימון של קוו ציון
גובה המקסימלי אותו ניתן להוציא מחוץ לשלדה.  בחלק מהאופניים קיים גם
 חריר קטן בצינור הכיסא בשלדה תחת האוכף המסמן את עומק
המינימום בתוכו חייב להיות מותקן מוט האוכף.

 

סגירת חבק מוט האוכף:
צוואר צינור הכיסא, החלק בשלדה בו ממוקם מוט האוכף מאופיים כגוף
גלילי בעל חריץ בחלקו הקדמי או האחורי.  את חבק מוט האוכף בעל
צורת הטבעת הפתוחה וסגירת הבורג יש להתקין כך שחלקו הפתוח
 יהיה מעל החריץ האינטגרלי בצוואר צינור האוכף בשלדה. פעולה זו
תמנע היווצרות סדקים ופגיעה בשלדה.

 

 

טבלת עומס סגירת בורג חבק מוט אוכף:

עומס ב Nm

עומס ב LBS

כלי עבודה

פרטים

תיאור המקום

יצרן SPECIALIZED

6.2

55

 

חבק מוט אוכף - קוטר 27.2

מוצא צינור כיסא 

 Dolce

 

כידון / מוט כידון:
ניתן למקם את מוט הכידון את מוט הכידון בגבהים שונים.
ככלל-  אין להגביה את מוט הכידון לאורך צינור היגוי המזלג הקדמי
כך שגובה קצה חריר ההברגה של הבורג העליון של מוט הכידון יהיה
נמוך מקצהו העליון של מוט היגוי המזלג הקדמי.

הגבהת מוט הכידון מעל המותר עלולה לגרום לשחרור מוט הכידון
ממוט ההיגוי ולאיבוד שליטה באופן המסכן את הרוכב והסובבים.

 

טבלת עומסי סגירת ברגים בכידון ומוט כידון:

עומס ב Nm

עומס ב LBS

כלי עבודה

פרטים

תיאור המקום

יצרן SPECIALIZED

 

 

 

 

 מוט כידון

 

5.1

45

Allen 4mm

בכידון (4 ברגים)

מוט כידון אופני כביש/הרים

Dolce

5.1

45

Allen 4mm

במוט היגוי המזלג

מוט כידון אופני כביש/הרים

Dolce

 

 

 

 

כידון

 

7.9

70

 

ידיות מעצור/הילוכים

כידון אופני כביש

Dolce

5.1

45

 

מוט כידון (4 ברגים)

כידון אופני כביש

Dolce

 

שימוש נכון במערכת ההילוכים:
אופניכם מצוידים מערכת הילוכים משולבת – בעלת ידיות הילוכים על הכידון, מעביר הילוכים
 קדמי ומעביר הילוכים אחורי – אלה שולטים במיקום השרשרת המחברת בין גלגלי השיניים
הקדמיים בגלגל ההינע הקדמי  לבין גלגלי השיניים האחורייםבקסטת גלגלי השיניים במרכז הגלגל האחורי.
על הכידון – ידית הילוכים שמאל שולטת במעביר ההילוכים הקדמי
               ידית ימין שולטת במעביר ההילוכים האחורי

 

בגלגל ההינע הקדמי:
גלגל השיניים הקטן מיעוד להילוכים קלים והתנגדות נמוכה בתנאי עומס גבוהים בעליות
גלגל השיניים הגדול מיעוד להילוכים "כבדים" והתנגדות גבוהה בתנאי עומס גבוהים במישורים וירידות  

 

בקסטת ההילוכים האחורית:
ככל שגלגל השיניים מאחור קטן יותר כך הוא מיועד לשימוש
להתנגדות גבוהה והשגת מהירות גבוהה יותר במישורים וירידות
 – בעוד שככל שגלגל השיניים מאחור גדול יותר כך הוא מיועד
לשימוש להתנגדות נמוכה במישורים ועליות להשגת דיווש רציף
במהירות נמוכה יחסית.

לקבלת דיווש יעיל  אנו נשאף לעבוד על שילוב הילוכים מתאים
אשר יחבר נכונה בין גודל גלגל השיניים מלפנים בהתאמה לגלגלי
השניים מלפנים – וללא יצירת הצלבת שרשרת, מצב בו משלבים
בין גלגל שיניים קדמי גדול לגלגלי שיניים אחוריים קטנים או גלגלי
שיניים קדמי קטן לגלגלי שיניים אחוריים גדולים.

 


הצלבת שרשרת אינה יעילה מבחינה מכאנית וגורמת לשחיקה מוגברת של גלגלי השיניים כמו גם מפרקי
חוליות השרשרת, עד כדי קריעת השרשרת – תופעה המחייבת תיקון ואף עלולה לגרות לנפילה מהאופנים.

 

תחזוקת שרשרת:
את השרשרת יש לשמן במידה בעזרת שמן שרשרת ייעודי ובמידה בה לא תצבור עודף שמן העלול
ללכלך את הרוכב כמו גם לחדור לחלקים אחרים באופניים לפגוע בתפקודם.
בתנאי יובש או רטיבות קיצוניים יש לנקות את השרשרת ולשמנה אחת ל8-10 שעות רכיבות, לספוג את
עודפי השמן מהשרשרת ולוודא שהשמן חדר לכל אחת מחוליות השרשרת.

 

תקינות שרשרת נבחנת באורכה וגמישותה:
אורך 12 חוליות שרשרת תקינות (בין פיני החיבור של החוליה ה-1 וה - 12 הינו 12 ס"מ בדיוק.
סטייה בת 2-3 מ"מ מאורך זה מעבר לפין החיצוני לחוליה ה 12 מעידה כי השרשרת שחוקה ובלויה ויש
להחליפה בשרשרת תקינה המתאימה למערכת ההילוכים ומספר ההילוכים באופניים – לשם כך היוועצו
במכונאי אופניים מקצועי ומנוסה. מומלץ להחליף שרשרת לאחר כ 2000 ק"מ רכיבה בהתאם למצבה.

 

טבלת עומסי סגירה מערכת הילוכים:

עומס ב Nm

עומס ב LBS

כלי עבודה

פרטים

תיאור המקום

יצרן SPECIALIZED

 

 

 

 

שלדה

 

7.9

70

Allen 5mm

 

מעביר הילוכים אחורי

Dolce

4

35

 

בורג אלומיניום - אוזן אופני הרים

אוזן מעביר הילוכים אחורי

Dolce

 

מערכת המעצורים:
אופניכם מצוידים מערכת מעצורים - קדמי ואחורי.
על הכידון – ידית מעצור שמאל שולטת במעצור הקדמי.
                  ידית מעצור ימין שולטת במעצור האחורי.

באופן כללי יש להשתמש בשני המעצורים גם יחד ולהימנע משימוש במעצור אחורי או קדמי בלבד.
הדרך לעצירה נכונה היא בלימה איטית/מדורגת במעצור הקדמי בשילוב עם המעצור האחורי תוך משיכת
הגוף לאחור על מנת למנוע העברת משקל הגוף לפנים.
בסיבובים ופניות יש להימנע משימוש חד במעצור האחורי על מנת למנוע נעילת גלגל והחלקה על תוך הסיבוב.

בהתאם לדגם שברשותכם ניתן לכוונון את מרחק ידיות המעצור מהכידון ולהתאימן למבנה כף היד באופן המאפשר לכם להניח שתי אצבעות על ידית המעצור בעודכם מחזיקים בכידון ולהפעיל את המעצורים
בשליטה מלאה ללא מאמץ מעייף.

ברכיבת בתנאי תאורה חלשים  ובתנאי רטיבות יש להגדיל את טווח הבלימה פי 2 לפחות ממרחק/זמן
רגילים על מנת לאפשר מהירות תגובה המתאימה לתנאי הסביבה ובלימה בטוחה.
ברכיבה בתנאים רטובים בלאי רפידות המעצורים גבוה ומהיר לכן יש לבדוק אותם מידי שבוע ולהחליף
את הרפידות השחוקות טרם הן מאבדות מיעילותן – ולעשות זאת אצל בעל מקצוע מיומן ומקצועי.

 

טבלת עומסי סגירת ברגים – מערכת מעצורים:

עומס ב Nm

עומס ב LBS

כלי עבודה

תיאור המקום

יצרן SPECIALIZED

7.9

70

 

בורג חיבור קליפר מעצור לשלדה

Dolce

5.9

52

 

בורג הידוק כבל מעצור לקליפר מעצור

Dolce

 

גלגלים:
גלגלי האופניים הם הקשר שלכם עם הקרקע ועליהם להיות תקינים, ישרים ובעלי אפשרות לפירוק
 והרכבה מהירים – בהתאם לכללים הבאים.
בכל ציר גלגל יש קצה בעל ידית שחרור מהיר שתפקידה הידוק ציר הגלגל למזלג הקדמי או לשלדה
ובצדו השני קצה ציר מתברג המתהדק אף הוא לחלקים הנ"ל.

                           

בסגירת ציר הגלגל ראשית יש למקם את הגלגל בתושבות המזלג או השלדה, לאחוז את ה קצה הציר
המתברג ולסובבו כלפי המזלג או השלדה עד כשדי הרגשת התנגדות לסובב אותו.
בשלב זה יש להחזיק את קצה הציר במקומו , להחזיק במקביל  את ידית הנעילה בצדו שני של ציר השחרור המהיר ולהרימה לאט ובהדרגה כלפי רגלי המזלג או השלדה כך שבסוף טווח התנועה של הידית כלפי מעלה
תתקבל נעילה מוחלטת של כלל ציר הגלגל ללא תזוזה ביחס לרגלי המזלג או השלדה.

יש לבדוק את איזון הגלגלים, גלגולם החלק ותקינותם בקביעות פעם ב 20 שעות רכיבה לפחות. לנקותם בקביעות במטלית יבשה ולוודא כי גוף החישוק ודפנותיו שלמים ונקיים מפגיעות, כמו גם רצועת החישוק הפנימית מותקנת במקומה. חישוק שחוק, בלוי או משומן עלול יפגום ביעילות הבלימה ולסכן את הרוכב והסובבים.

 

טבלת עומסי סגירת ברגים – גלגלים:

עומס ב Nm

עומס ב LBS

כלי עבודה

תיאור המקום

יצרן SPECIALIZED

29.5

261

 

גוף קסטה אחורית

Dolce

29.5

261

 

Freewheel - פריילוף

Dolce

 

 

צמיגים:
צמיגים תקינים מבטיחים רכיבה נעימה ובטוחה בתנאים שונים..
מידע על גודל הצמיג, מידותיו, כיוון הגלגול שלו וטווח
נפח האוויר המומלץ לרכיבה רשומים האופן ברור על
דופן הצמיג. יש לוודא כי הצמיג מנופח כדי הלחץ הדרוש,
ולבדוק באופן קבוע את שלמות הצמיג לשלילת חתכים, קרעים
ופגיעות העלולות למנוע את גלגולו התקין על הקרקע

 

פיות ניפוח – וונטילים:

קיימים שני סוגי פיות ניפוח (וונטילים)

 וונטיל מסוג שרדר הינו וונטיל עבה הזזה לוונטיל צמיד רכב.
לניפוח יש להצמיד את ראש המשאבה (בהתאם לסוג המשאבה) לוונטיל ולנפח.

וונטיל מסוג "פרסטה" הינו וונטיל צר בעל ראש מתברג.
לניפוח יש לשחרר מעט את ההברגה מבלי לנתק את הראש מגוף הוונטיל.
להצמיד את ראש המשאבה לוונטיל, לנפח ללחץ המתאים, לשחרר את ראש
המשאבה מהוונטיל ולהבריג את ראש הוונטיל חזרה לוונטיל.

 

המלצות כלליות:

 

תחזוקת אופניים:
בהמשך למצוין במדריך זה  - יש לטפל האופניים בקביעות ולהביאם לבדיקה מקצועית באופן קבוע – אנו
ממליצים לעשות זאת פעם בחודשיים שלושה לפחות בהתאם לסוג הרכיבה ועצימותה.
באופן כללי וגורף, בעת הצורך בחלקי חילוף לשם תיקונים וטיפולים אנו ממליצים לרכוש חלקי חילוף
המתאימים למערכות המקוריות של האופניים ומומלצים ע"י יצרני המערכות והחלקים הרלוונטיים,
במיוחד כשמדובר בטיפול במערכות בטיחותיות דוגמת מעצורים, היגוי וגלגלים.

 

בטיחות:
חלקים המסופקים בארגז האופניים ומיועדים להרכבה דוגמת מעצורי קליפרים מסוג קשתות מעצורים באופני כביש יש לחבר בהתאם לטבלת עומסי סגירת ברגיי הקליפרים לשלדה וברגיי כבלי המעצורים המצ"ב למדריך זה.
בהתאם לדרישת החוק יש להתקין על האופניים מחזירי אור בטיחותיים מותקנים על האופניים מחזירי 

כמו בכל כלי תחבורה מכאני בעל רכיבים נעים, גם האופניים החדשים נתונים למאמץ שחיקה ועומסים גבוהים.
חומרים ורכיבים שונים עשויים להגיב בדרכים שונות לעייפות חומר ושחיקה ולחץ. במקרה בו תוחלת החיים של
הרכיב או החלק חלפה, קיימת אפשרות של כשל מכאני באופנים העלול לגרום לפגיעה ברוכב ובסובבים אותו.
לפיכך – כל צורה של סדק, שריטות או שינויי צבע באזורי לחץ גבוה מצביעים על תום חיי הרכיב ויש להחליפו.

 

טבלת עומסי סגירת ברגים – שלדה:

 

עומס ב Nm

עומס ב LBS

כלי עבודה

תיאור המקום

יצרן SPECIALIZED

7.9

70

Allen 5mm

קליפר מעצור אופני כביש

Dolce

2.8

25

Allen 4mm

ברגי מחזיק בקבוק

Dolce

9

80

 

מכסה צינור היגוי מזלג

Dolce

28

25

 

ברגי חיבור מגיני בוץ (כנפיים) למזלג

Dolce

 

מידע כללי – משקל מירבי רוכב / מטען:

משקל רוכב מרבי המותר בזמן רכיבה על אופני Specialized Dolce הוא – 84 ק"ג
משקל מטען מרבי  המותר בזמן רכיבה על אופני Specialized Dolce הוא – 25 ק"ג
המשקל המרבי המותר לרוכב+מטען בזמן רכיבה על אופני Specialized  Dolce הוא – 109 ק"ג


מידע נוסף בנוגע לרכיבת אופניים נכונה, חוקי ישראל בנוגע לרכיבת אופניים, עצות וטיפים שיהפכו את רכיבת אופניכם לספורט מהנה, בטוח ובריא יותר -  תוכלו למצוא באתר הבא: http://www.roadleaders.org.il

 

בברכת רכיבה מהנה וזהירה.

מצמן את מרוץ

מפרט טכני
מגדר נשים
שנתון 2015
SPECIALIZED - סדרות DOLCE
הוספת חוות דעת על המוצר
  • גרוע
  • מעולה

Best review ever written.


invisible
Every key component of the Dolce was specifically selected for riders like you, looking to tackle everything from the weekend workout to the upcoming century ride. The Dolce Sport has an A1 alloy frame with Women's Endurance Geometry and Compliance Plus seatstays for a responsive, yet forgiving ride, while the Shimano Sora compact drivetrain provides reliable and quiet shifting. The EQ is ready for your first adventure with two alloy Zee cages and a Mini-Wedgie seat bag.
  • Specialized A1 Premium Aluminum frame w/ Women's Endurance Geometry for reliable handling
  • Lightweight FACT carbon fork w/ Zertz delivers precise steering and absorbs road chatter
  • Strong and reliable AXIS Classic wheelset for worry-free performance
  • Specialized Espoir Sport tires w/ double BlackBelt protection are affordable and reliable
  • Shimano Sora compact crankset for lightweight, wide-range gearing
  • AXIS 1.0 brakes offer efficient, confident braking in all conditions
  • Shimano Sora, 9-speed rear derailleur ensures you never miss a critical shift
  • Ready to go with two color-matched alloy Zee cages and matching Mini-Wedgie seat bag
שלדה
Specialized A1 Premium Aluminum, Women's Endurance Geometry, women's fully manipulated tubesets, 1-1/8" lower bearing
בולם זעזועים אחורי
 
מזלג
Specialized FACT carbon w/ Zertz, alloy steerer/crown
מכלול היגוי
1-1/8" integrated sealed Cr-Mo cartridge bearings, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers
מוט כידון
Specialized 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
כידון
Specialized drop, 6061 double-butted alloy, 125mm drop, 70mm reach, 31.8mm
סרט ליפוף לכידון
Specialized Roubaix, w/ 2.5mm gel pads, bar end plug
מעצור קדמי
AXIS 1.0
מעצור אחורי
AXIS 1.0
ידית מעצורים  
מעביר הילוכים קדמי
Shimano Sora
מעביר הילוכים אחורי
Shimano Sora, 9-speed
ידיות הילוכים
Shimano Sora STI
קסטת גלגלי שיניים אחורית
Shimano, 9-speed, 11-32
שרשרת
KMC X9, 9-speed, reusable Missing Link
קראנק - גלגל הינע קדמי
Shimano Sora, 50/34
גלגלי שיניים קדמיים  
ציר מרכזי  
דוושות
Nylon flat test ride, loose ball, w/ reflectors
גלגל קדמי
AXIS Classic
גלגל אחורי
AXIS Classic
צמיג קדמי
Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25c
צמיג אחורי
Specialized Espoir Sport, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700x25c
פנימיות
Standard presta valve
אוכף
Body Geometry Riva Sport Women's, steel rails, 155mm
מוט כיסא
Specialized Sport, alloy, 2-bolt, 27.2mm
חבק מוט כיסא
Alloy, 31.8mm
הערות  

 

 

מצמן את מרוץ אינה אחראית לשינוי המפרט, מפרט האופניים עשוי להשתנות על ידי היצרן ללא הודעה מוקדמת

ט.ל.ח

יצרן: SPECIALIZED

אהבת?נשמח אם תשתף


מחיר לצרכן: 4695 ₪
מפרט טכני
מגדר נשים
שנתון 2015
SPECIALIZED - סדרות DOLCE